Guild Ball – Sezon 4 – zmiany w Gildii Browarników

Paulaner.PNG

Jedyne słuszne piwo – tyle drogą wstępu ;P

Browarnicy są taką jakby “naj” Gildią – najbardziej rozpoznawalną wizerunkowo, najczęściej trafiającą w posiadanie nowego gracza, najczęściej przehandlowywaną na rynku wtórnym, najbardziej przewracającą wrogów, najbardziej wygrywającą Mistrzostwa Polski w Guild Balla w 2017 roku, najbardziej wygrywającą u nas turnieje w ostatnim czasie.

Bardzo prosta, acz kontrowersyjna Gildia, mogła zawsze grać w ten sam skuteczny, acz powolny sposób – dorwać przeciwnika, przewrócić, “zbutać”. Browarnicy długo byli traktowani jako takie popychadła, lokalnie u nas Edek wyniósł ich na wyżyny wspaniałości i ludzie z całego świata wspinali się na jego samotny szczyt, i studiowali u podnóża jego kufla (albo po prostu wchodzili na forum SFG i czytali to –Dr. Edeklove or How i learned to stop worrying and love the bottomtier). A potem doszła Veteran Decimate i nagle wszyscy chcieli grać Browarnikami.

Veteran Decimate wielu ludziom napsuła krew – po prostu była zbyt wszechstronnym modelem, ale bardzo pomogła Browarnikom. Modły zostały wysłuchane i w Sezonie Czwartym jest już bardziej zrównoważona. A jak reszta drużyny?

Browarnicy (Brewer’s Guild)

Model

Zmiany

Esters Zwiększono Inf z 4/5 do 4/6, w drugiej kolumnie usunięto non-Mom 2 dmg I Mom 1 dmg 1” Push a dodano 2 Mom dmg, w trzeciej kolumnie do non-Mom Tackle dodano 2” Push, w czwartej kolumnie usunięto non-Mom 3 dmg 2” Push I Mom 2 dmg KD, dodano Mom 3 dmg, usunięto Character Playe “Blasted Earth” I “Fire Blast”, dodano Character Playe “Tooled Up” I “Quick Foot”, Trait “Gluttonous Mass” przemianowano na Resilience, strata Traita “Empowered Voice”, dodano Trait “Aria” (inne przyjazne modele mogą używać Heroic Play bez płacenia Mom w 4″), usunięto Legendary Play
Tapper Zwiększono ruch z z pierwszej kolumny z 4”/7” do 5”/7”, zmieniono Inf z 4/5 na 3/6, usunięto non-Mom piłkę GB z pierwszej kolumny, przesunięto Mom KD z drugiej kolumny do pierwszej, Przesunięto Mom 1” Push z trzeciej kolumny do drugiej I Mom 2” Push z piątej do trzeciej, non-Mom dwie piłki GB przemianowano na Puchar, w piątej kolumnie dodano Mom 3” Push, usunięto Character Play “Marked Target”, dodano Character Play “Stand Firm”,
Scum Zmniejszono Inf z 1/3 do 1/2, usunięto non-Mom piłkę GB z trzeciej kolumny, usunięto Character Play “Hamstring”, dodano Trait “Feral” (darmowy atak na aktywację)
Quaff Character Play “Second Wind” kosztuje 1 Inf zamiast 2 działa tylko na przyjazne gildyjne modele I daje 4” Dodge na koniec aktywacji zamiast joga, Trait “Bag of Quaffers” przemianowany na “Pick Me Up”
Veteran Decimate Zmniejszono ruch z 6”/8” do 5”/7”, Zmniejszono TAC z 6 do 5, Mom KD w trzeciej kolumnie zastąpiono Mom piłką GB
Friday Brak zmian
Hooper Zwiększono ruch z 4”/7” do 5”/7”, zmniejszono HP z 17 do 16, przesunięto Mom 3 dmg do czwartej kolumny z piątej, dodano Mom 4 dmg do piątej kolumny
Lucky Inf podniesiony z 2/3 do 2/4, Character Play “Raise the Stakes” stał się Traitem a Trait “Sleight of Hand” stał się Character Playem (1 Inf 4” zasięgu, usuwa Conditiony), Trait “Stack the Deck” alokuje 1 Inf
Mash Inf zwiększony z 2/3 do 2/4, zmniejszono HP z 17 do 15, usunięto Character Play “Super Shot”, Mom 1” Push połączono z Mom Tackle z drugiej kolumny, non-Mom 2 dmg przesunięto z trzeciej kolumny do drugiej, usunięto Mom 2 Dmg KD w czwartej kolumnie, w trzeciej kolumnie dodano Mom KD, w czwartej kolumnie 3 dmg jest teraz Mom, usunięto Traity “Volley Threat””Unpredictable Movement” I “Protected [Esthers]”, dodano Traity “Resilience” I “Tough Hide”, dodano Heroic Play”Batter Up” (Mash może wykonać podanie za darmo, które może wykonać na 4” dalej)
Pint Pot W drugiej I trzeciej kolumnie usunięto wyniki non-Mom 1 dmg I non-Mom 2 dmg, przesunięto Mom KD z czwartej do trzeciej kolumny, Mom dwie piłki GB zamieniono na Puchar, Trait “Rowdy” ignoruje tylko Crowding Out
Spigot Zmniejszono HP z 16 do 14, Mom Tackle przesunięto do trzeciej kolumny, Mom KD przesunięto do pierwszej kolumny, non-Mom dwie piłki GB zastąpiono pucharem, usunięto Character Play “Tooled Up”, dodano Trait “Tough Hide”, usunięto Trait “Football Legend”
Veteran Spiggot Zmniejszono KICK z 4/8” do 3/8”, podniesiono DEF z 3+ do 4+, dwie non-Mom piłki GB w drugiej kolumnie zamieniono w ikonę Pucharu, w trzeciej kolumnie z non-Mom 1 dmg 1” Push-Dodge usunięto 1 dmg, w trzeciej kolumnie usunięto Mom 1 dmg 1” Push, w trzeciej kolumnie dodano Mom Tackle KD, w czwartej kolumnie usunięto non-Mom Tackle 2” Dodge I Mom KD, w czwartej kolumnie dodano non-Mom 2 dmg I Mom Tackle 2” Push, Zmniejszono HP z 16 do 14, Usunięto Traity “Match Fit” I “Paint on your Boots”, dodano Trait “Football Legend [4” Aura]” (w 4” zwiększa przyjaznym modelom KICK o +1/+1”), Heroic Play “Back to His Best” zmieniony – daje +2”/2” MOV I darmowy kick
Stave Zwiększono ARM z 0 do 1, przesunięto Mom 2” Push z czwartej kolumny do trzeciej, przesunięto non-Mom Tackle z piątej kolumny do czwartej, Character Play “Ramming Speed” zmieniono na Trait”Battering Ram” (który pozwala przesuwać też przyjazne modele), Character Play “Lob Barrel” ma zmniejszony zasięg z 6” do 4”, Heroic Play “Explosive Brew” nie dodaje obrażeń tylko pozwala użyć “Lob Barrel” za darmo
Stoker Podniesiono ruch z 4”/7” do 5”/7”, przesunięto Mom KD z trzeciej kolumny do drugiej, skrócono zasięg Molotov z 6” do 4”, Heroic Play “Human Ball of Fire” nie zadaje już dmg Stokerowi

Najemnicy (The Union)

Model

Zmiany

Avarisse and Greede

Avarisse zwiększony ruch do 5” z 4”, Drop me off zamienione na trait, piąta kolumna nie jest Momentous, usunięto Hit that one! [Greede]

Fangtooth

Defense 3+ zamiast 2+, Inf 2/3 zamiast 1/3, utrata Character Play Blood, utrata wyników na generowanie Blood, Mom 2 KD na trzeciej kolumnie, dodanie non-Mom push na drugiej kolumnie, Mom 2” push na trzeciej kolumnie, Mom 4 dmg na ostatniej kolumnie, HP zmniejszone z 29 do 22, Foul Odour nie dotyczy przyjaznych modeli, Heroic zadaje 4 DMG tylko Fangtoothowi

Gutter

Ikona kosztu Chain Grab zaktualizowana

Hemlocke

Ilość HP zwięszkona z 10 do 12, 2 non-Mom przesunięte do czwartej kolumny, dodano ikonę piłki w trzeciej kolumnie, Noxious Blast dostał ikonę piłki w koszcie, zasięgi Character Plays zmniejszone o 2”

Rage

Ikona kosztu Concussion zaktualizowana, usunięto zasadę Maverick (działają na niego zdolności innych przyjaznych modeli)

Uwagi do Browarników:

  • Ogólne zmiany – to (1) zwiększony ruch, (2) rozdanie większej ilości modeli Tough Hide, (3) uproszczenie funkcjonowania różnych “toolboxowych” modeli.
    Na (1) przekładają się nie tylko zwiększone statystyki ruchu u np. Tappera i Hoopera, ale też Stave mogący przepychać kolegów z Battering Ram. Do tego dochodzi możliwość odpalania Heroic Playa Spiggotem pod Esthers bez wydawania Momentum.
    Co do (2), Tough Hide dostali oSpiggot i Mash kosztem kilku punktów HP, co względnie podnosi ich przeżywalność, szczególnie wobec Rolników, ale dla Rzeźników i Kowali to tylko taki próg zwalniający. Z drugiej strony Mash dostał Resilience zamiast Unpredictable Movement, co poprawia jego przeżywalność przy co raz większej ilości modeli z dwucalowym zasięgiem bicia.
    (3) oSpiggot i Vet Decimate przeszli ogromne zmiany. oSpiggot stał się dedykowanym modelem mogącym teraz samodzielnie wykańczać wroga z KD na jednym trafieniu – po prostu sam napędza bonus z Floored przy małym koszcie w Inf. Nie jest już takim piłkarzem jak kiedyś, ale też nie jest zarazem już taki konieczny w drużynie. Vet Decimate została uproszczona i jej obecny stan jest nadal kontrowersyjny. Patrząc z perspektywy innych Gildii nadal jest to świetny model do grania na piłkę i przygotowywania wrogów do bicia – po prostu ich podsuwa na bicia w kolejnej rundzie przez kolegów.
  • Tapper jako kapitan przewraca już za łatwo, nie potrzebuje Kota by móc wziąć 6 Inf, ale też generuje jeden Inf mniej ze względu na swojego Heroica. Jest to ten sam model, bardziej samowystarczalny. Nie wiem, czy wolałbym zachować Marked Target (zwiększanie zasięgu szarży), ale Stand Firm ma zastosowanie w większej ilości sytuacji i daje Tapperowi dobrą obronę przeciwko kontratakom przewracającym.
  • Esthers definiowała styl gry ostatich miesięcy Sezonu Trzeciego, pozwalając atakować przeciwnika z każdej odległości i wzmacniać dowolnego zawodnika do poziomów kapitańskich. Obecna wersja skupia się na wspomaganiu pobliskich kolegów, bunkrowania wokół piłki. Jako że ten artykuł jest pisany jest z opóźnieniem to mieliśmy dwa weekendy z turniejami, gdzie Browarnicy wygrywali dużo meczy, w większości pod dowództwem Esthers, i z tego co mi wiadomo, to bardziej grają na piłkę. Mi się wydaje, że Browarnicy mają taką siłę naporową, że wiecznie stwarzają ryzyko eliminacji u wroga, mają przy tym solidne opcje do gry piłką, przeciwnik się gubi, nie wie co robić, i Browarnicy wygrywają. Nie wiem, sam zagrać Browarnikami w ten weekend, może coś więcej będę się w stanie wypowiedzieć.
  • Podobają mi się zmiany do Vet Spiggota i Masha – dają możliwość złożenia drużyny grającej stricte na piłkę, z dozą potencjału do bicia.
  • Klasyczny manewr z chowaniem piłki na Friday w coverze został ukrócony, bo nie ma już komu dawać +1 Def, ale z drugiej strony jest trudniej wyeliminować Spiggota – pozostaje tylko go przepychać. Manewr ten jest już chyba raczej mnie stosowany i raczej się trzyma piłkę na Esthers/Mashu/na golu przeciwnika.
  • Ogólnym założeniem Sezonu Czwartego jest wymuszenie interakcji między graczami na średnich i małych zasięgach, a w tym frameworku ta drużyna się bardzo odnajduje, szczególnie pod Esthers. Sam muszę popróbować grania z Tapperem, ale to bardziej z przekory dla mety.
    Browarnicy są okej, kuszą mnie do grania, jestem ukontentowany.

Źródło – https://www.youtube.com/channel/UC1kSE9HTVVJf7SfoIovfaLw – kanał YouTube T&G Productions – gościnnie Jamie Perkins (Lead SFG Games Designer) i Steve Margetson (SFG Games Designer)

Karty – dolna część strony

Źródło zdjęcia – strona główna browaru Paulaner – https://www.paulaner.com/

Adam Wanat

Leave a comment